Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Johanna Petersen - 8 maj 2014 15:48


Detta är något jag verkligen har funderat på. När någon säger; Väx upp! Vad menar personen då? Jag anser att jag är vuxen. Jag har:

  • - lägenhet
  • - betalar mina räkningar
  • - jobbar och pluggar
  • - tar egna beslut
  • - står för mina handlingar
  • - jag vill skaffa barn och ha en egen familj
  • - dröm om att flytta till hus

Ni kanske inte anser som jag men dessa punkter tycker jag är något som gör en vuxen. Vi får inte heller glömma att vi är människor och ibland hoppar det en "groda" ut ur munnen eller gör något man kanske skäms för senare. Med detta i åtanke, har jag rätten då att bli utskälld för att jag bad om ursäkt för det och allt annat? Jag tycker inte det. Som person vill jag gärna be om ursäkt om jag känner att jag har gjort fel, men ska inte be om det för att någon annan anser det. Men om någon ber mig växa upp och fortfarande behandlar en som ett barn och ger kritik, hur ska man då kunna "växa upp"?

Jag trodde att jag var vuxen eftersom jag nu har tre vikariejobb + skola sedan börjar jag min fasta tjänst i Augusti. Jag tycker att jag har lyckats bra och anser mig själv som vuxen. Det är väl det viktigaste? Eller? 


Vad någon annan än anser så är det vad jag själv tycker som är det viktigaste! Dessutom så kanske det är den personen som sa detta som borde växa upp och sluta gömma sig bakom bortförklaringar och sjukdomar. 


Nej, nu ska vi inte gräva ner oss i detta utan försöka tänka positivt! Alla gör vi misstag men det gör oss inte mindre vuxna för det, anser jag  :) 

 

Vi hörs snart igen! Kramar så länge :)

Presentation


Hej! Johanna var namnet. Snart färdigutbildad Lärare och jobbar även som boendestödjare inom socialpsykiatrin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards