Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Första inlägget

Av Johanna Petersen - 7 maj 2014 21:58

Jag tänkte börja om från början med en helt ny blogg med nya minnen :)


Den senaste tiden har jag börjat fundera över; vad är sanningen? 

Jag är så trött på folk som ljuger, ändrar sitt beteende från varmt till kallt och liksom tror att detta är okej? Om det sårar dina närmsta, varför inte be om ursäkt och förändra sitt beteende? 

Jag tror att vissa personer endast kan leva genom lögner och vet snart inte vad personen vill med livet eller vet vad sanningen till slut är. Ärlighet är något jag värderar högt eftersom jag har "haft" en mamma som har ljugit och dragit ner mig i skiten. Inte nog med det fick man kritik över hur man betedde sig. Mitt förra förhållande som ganska nyligen tog slut fick jag höra samma kritik av killens mamma som jag fick av min mamma. Till slut visste jag inte vem jag var eller hur jag skulle bete mig. Jag hade tappat mig själv men kämpade ändå för att få det att fungera men oavsett vad man gjorde dög man aldrig till. Om jag inte får vara mig själv, vem är då jag i deras ögon? Nu ska man inte gräva ner sig så mycket i det men det är klart att man gör det när de aldrig blev nöjda över hur jag än betedde mig. Jag är mig själv. Jag är väldigt öppen, pratar ibland högt och skämtar mycket (även lite grovt ibland). Jag kommer från en familj där vi är öppna och kan prata om vad som helst. Det enda jag skulle vilja veta är om personen jag var tillsammans med ens talade sanning under hela förhållandet? Detta ör något man aldrig ens ska behöva fundera över eller vara orolig för men nu i efterhand kan man fundera lite utan att få något svar. En sådan person kan jag inte ens vara vän med, även vänner som ljuger har ingen plats i mitt liv.


Men i alla fall så kommer denna blogg att fyllas med inslag av nyttiga matrecept, mina tankar och ibland dikter från förr och nu. Dessutom kommer jag att ha inslag av det min mamma gjorde mot mig och hoppas att ingen annan råkar ut för samma sak. 


Vi hörs och skriv gärna i gästboken :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Petersen - 22 maj 2014 23:17


  Igår gjorde jag en riktig förändring med mitt hår! Först blekte jag bort den mörka färgen för att sedan klippa det och färga det i en helt ny färg. Strawberry Fizz mousse, blond med rosa inslag. Blev hur jäkla bra som helst och är supernöjd!! ...

Av Johanna Petersen - 18 maj 2014 18:56

Efter att ha sovit borta i nästan en vecka kändes det tomt att vara hemma och sova själv. Haft det väldigt roligt med en massa tjejkvällar och roliga samtal. Planering av semester och annat skoj är i full gång som ska ske under sommaren/hösten.  Må...

Av Johanna Petersen - 11 maj 2014 13:03

Helt klart rätt låt som vann Eurovision Song Contest igår! Det blir bara så tröttsamt att man ska blanda in politiken in i musikvärlden. Lyssna på låtarnas budskap och inte vilken politik landet står för!    Det blev en väldigt skön helg med midd...

Av Johanna Petersen - 9 maj 2014 21:24

Hittade en dikt som jag hade skrivit när min absolut första pojkvän gjorde slut. Denna dikt är skriven 12/3 - 2005   Ett hat som brinner två ögon som gråter mitt hjärta du brister dig jag aldrig förlåter   Du sa att du älskade mig j...

Av Johanna Petersen - 8 maj 2014 15:48

  Detta är något jag verkligen har funderat på. När någon säger; Väx upp! Vad menar personen då? Jag anser att jag är vuxen. Jag har: - lägenhet - betalar mina räkningar - jobbar och pluggar - tar egna beslut - står för mina handlingar ...

Presentation


Hej! Johanna var namnet. Snart färdigutbildad Lärare och jobbar även som boendestödjare inom socialpsykiatrin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards